Start: Samen naar de finish

Soudal is naast één van onze trouwe klanten ook een hoofdsponsor van de Belgische wielerploeg Lotto Soudal. Naar aanleiding van de Tour de France 2017 werd er aan Think Tomorrow gevraagd een wereldwijde online campagne uit te werken ter ondersteuning van een bestaande offline campagne. Prijs: een waar VIP-weekend in Parijs.

Wat wij deden
  • Strategie
  • SEO/SEA
  • Design
  • Development
soudal

Doel: de eindstreep

Een VIP-weekend naar Parijs geef je niet zomaar weg. Soudal wil via deze campagne hun branding versterken en hun merk stevig op de kaart zetten. Zelf streven ze om ploegleider te zijn als fabrikant van siliconen, stopverf, polyurethaan-schuim, lijmen en vochtweringsproducten in de bouwsector. Door de campagne Paris-VIP willen ze een grotere reach en meer naamsbekendheid.

soudal
soudal

Resultaat: het podium

Er was een bestaande online campagne, maar deze stak in een onaantrekkelijk jasje en had een bereik tussen de 30 en 40 bezoekers per dag. Na een compleet redesign en de uitwerking van een advertentiestrategie steeg het bezoekersaantal naar 1000 - 4100 bezoekers per dag.

Met een bounce-rate van slechts 36,04% en een totaal van 17.587 unieke bezoekers, kunnen we zeggen dat de campagne een groot succes was.

De vooropgestelde doelen hebben we dan ook ruimschoots overtroffen.

De eerste etappe: het ontwerp

Het oorspronkelijke ontwerp van de campagne website was niet bepaald een koptrekker.

Als eerste etappe besloten we de flow, look & feel van de website te herdenken. Door te werken met grote witruimtes, sterke afbeeldingen, subtiele animaties en full-screens krijgt de website een rustige en moderne uitstraling.

Natuurlijk is de campagne website ook ultra-responsief, want een website zonder responsiviteit is als een wielrenner zonder spandex.

soudal

Parlez-vous anglais?
Als taal geen barrière mag zijn

Als eerste pagina kom je terecht op een landkeuze. Dit zal bepalen in welke taal de website getoond zal worden. Pas na een landkeuze, kom je terecht op de werkelijke campagne website. De landkeuze bepaalt ook of je een Youtube filmpje te zien krijgt bij aanvang van de vragenronde.

Van informeren naar deelnemen
Als je de gebruiker wil verleiden tot interactie

De bezoeker komt terecht op een aantrekkelijke pagina, die meer info verschaft over de campagne. Met behulp van animaties, actieknoppen en het in de kijker zetten van de hoofdprijzen, lokken we de gebruiker zo snel mogelijk naar de eigenlijke deelnamepagina.

Deelnames verzamelen
Als een formulier niet saai hoeft te zijn

We splitsten het formulier op in grotere interactieve blokken, waardoor de user een experience krijgt in plaats van het gevoel een formulier in te vullen. Aan de hand van een geanimeerde progress-bar blijft de gebruiker op de hoogte van zijn vooruitgang.

soudal

De tweede etappe: advertising

Nu de campagne website gereed is, moeten we natuurlijk ook de juiste mensen bereiken. Hiervoor bedacht Think Tomorrow een online advertising strategie met vooropgestelde targets. De voornaamste demografische doelgroepen: Frankrijk en Duitsland.

Door gebruik te maken van doelgerichte Facebook advertising, banners en Youtube advertising, bereikten we driemaal meer mensen dan onze vooropgestelde targets.

De finish

Door het uitdenken van een nieuwe online strategie en gebruik te maken van een doordacht design, heeft de campagne Soudal Paris VIP meer belangstelling gekregen dan de klant zelf voor ogen had. De focus van dit project lag op een goede flow in het deelname-proces en de toegankelijkheid via eender welk device. En nu op naar een volgende online campagne!

Vond je deze case interessant?
Dan vind je vast en zeker deze cases ook de moeite!

Want to get to know us better?
Make an appointment without any obligation. The coffee is ready!

Think Tomorrow. Digital Marketing Agency
© 2018 Made with ♡ in Herentals.