De sky is not the limit

Sinds de oprichting van Optiphar in 2012, is deze digitale apotheek sterk bezig om de grootste van België te worden. Met meer dan 20.000 producten en 600 merken onderscheidt Optiphar zich op de Europese markt door extra voordelige prijzen, scherpe kortingen én uiteraard een bliksemsnelle webshop. En bij zulke toekomstplannen hoort een sterke digitale partner. Samen met ons is er nagedacht waar Optiphar zal staan binnen een jaar en wat de toekomstvisie is voor de jaren die daarop volgen.

Een paar van die elementen die de toekomstvisie bepaalden, was het automatiseren van bestellingen, het eenvoudig beheren van de producten en andere inhoud én integraties met externe partners voor zowel stock als facturatie. Hier werd het al snel duidelijk dat een kant-en-klaar pakket nooit zou kunnen voldoen aan deze visie, dus alles werd op maat gemaakt om ervoor te zorgen dat de webshop kan meegroeien met Optiphar.

Bekijk het resultaat
Wat wij doen
  • Strategie
  • SEO/SEA
  • Design
  • Development
optiphar

Van zoekresultaat tot bestelling

Met behulp van Google Webmastertools is er een constante opvolging van de resultaten van een organische search als het gaat over producten die in het gamma zitten van Optiphar. Dit continue proces zorgt voor een nauwe samenwerking tussen ons en de klant. Hiervoor geven wij steeds ons professioneel advies en indien het nodig is, gaan we aan de slag om van Optiphar een nog aangenamere ervaring te maken.

Bekijk het resultaat
optiphar

Altijd en overal

Dat de snelheid van een webshop enorm belangrijk is, hoeven we je niet te vertellen. Samen met de 'UX' en 'content' vormen ze al snel de pijlers van een goede webshop. Maar wat we zeker niet uit het oog verloren zijn, is dat een slechte ervaring op 'mobile' de doodssteek kan zijn, aangezien 17% van de gebruikers op Optiphar surfen via hun smartphone.

Hier hebben we gekozen om de website vanuit een andere invalshoek te bekijken. De meeste websites zijn responsief naargelang het apparaat waarin de website getoond word, maar bij Optiphar zijn we een stap verder gegaan.

De gebruikservaring op mobile leunt aan bij die van een echte app op je smartphone. Met een menu dat snel accessible is, door een mooie opsplitsing van catagoriën en je accountgegevens, heb je in een oogwenk door waar je naartoe kan gaan.

Bekijk het resultaat
optiphar

24/7 up-to-date Dankzij custom integraties.

Omdat Optiphar méér dan 20.000 producten heeft, is het onmogelijk om deze allemaal manueel up-to-date te houden. Dankzij de op maat gemaakte integraties zijn alle producten van Optiphar steeds verbonden met medische platformen als Febelco, Medipim, Belmedis en Sabco.

Een onmiskenbare troef die in het voordeel speelt van Optiphar, omdat ze ze zich zo kunnen focussen op wat echt van belang is bij een webshop en dat is de gebruiker.

optiphar

Van advertentie tot product
Een gestroomlijnd proces

Door heel gericht te adverteren, meten we de impact van de advertentiebudgetten die we op verschillende kanalen inzetten. Dat doen we met als doel zo efficiënt mogelijk sales te genereren.

En van product tot betaling
Mét nieuwe klant als resultaat.

Door onze gerichte advertenties brengen we klanten sneller bij het product waar ze naar op zoek zijn. Hierdoor verliest de klant geen tijd en zal er sneller een conversie plaatsvinden.

Van multisafepay tot ogone
Meer betaalmethodes

Voortdurend wordt er aan aan de website gesleuteld en verbeterd, steeds om de gebruikers meer mogelijkheden aan te bieden en ze tevreden te stellen.

Vond je deze case interessant?
Dan vind je vast en zeker deze cases ook de moeite!

Think Tomorrow. Interactive marketing - Digital communication
© 2018 Made with ♡ in Herentals.