Kleine kinderen worden groot

In 2012 richtten we voor één van onze klanten “Mijn Kind is Het Allerliefste” op. Een nieuwe Facebook community met inspirerende foto’s, tips & tricks en de allerleukste weetjes voor kersverse ouders. De pagina telde al snel meer dan 57000 volgers. Ondertussen is het veel meer dan een online community. Naast een volledige branding, lanceerden we een Instagram account en een op maat gemaakte webshop.

Bekijk de webshop hier
Wat wij doen
  • Strategie
  • Social Media
  • SEA
  • Development
Mijn Kind is Het Allerliefste

Een community met een gezicht

“Mijn Kind is Het Allerliefste” heeft een sterk groeiende community met hartverwarmende content. Dit project moest meer zijn dan enkel een Facebook pagina. Daarom kreeg het van ons een gezicht, letterlijk én figuurlijk. We werkten een compleet branding verhaal uit. Een fris en vrolijk logo (“Joske”) bepaalt nu de nieuwe vibe. Het logo vormt de rode draad in de nieuwe huisstijl die we doortrekken in onze gepersonaliseerde bedankkaartjes, de social media kanalen en de webshop.

Download de huisstijlgids hier
mkiha
mkiha

Een webshop heeft ook opvoeding nodig

Een webshop heeft ook opvoeding nodig “Mijn Kind is Het Allerliefste” wil dé nieuwe speler worden in het webshop-landschap. Bij deze doelstelling hoort een sterke digitale partner. In plaats van zomaar een webshop te bouwen, startten we vanaf het begin: analyse en marktonderzoek. Door uitgebreide marktanalyse, bepaalden we de doelgroepen, concurrenten en best practices.

mkiha

Een webshop, even uniek als je allerliefste deugeniet

Een nieuwe webshop moet opvallen en goed aanvoelen. Onze designer ging meteen aan de slag. Het design proces omvatte meer dan enkel een mooi visueel laagje. Daarom startten we eerst vanaf een low-fidelity wireframe om de flow en element posities te bespreken. Vervolgens zetten we deze wireframes om naar een high-fidelity wireframe. Zo kreeg het design steeds meer vorm. We creëerden niet enkel een webdesign, maar bouwden ook een ware user experience. We maakten gebruik van een atypisch menu, de kernkleuren van het logo, veel witruimte en nadruk op product shots. Hierdoor kwamen we uit op een frisse webshop met een hoog aaibaarheidsgehalte en een vlotte winkelervaring.

Bekijk de webshop hier

Van de allerkleinste tot de allergrootste

Ongeveer de helft van alle websitebezoeken gebeurt vandaag via mobiel. Daarom is het uitermate belangrijk dat websites zich aanpassen naar gelang het toestel waarop ze bekeken worden. “Mijn Kind is Het Allerliefste” is ultra-responsive en past de lay-out aan naargelang de schermgrootte van de bezoeker. Zo kan je steeds bestellen op je favoriete webshop, of je nu gebruik maakt van je mobiel, je tablet of je laptop.

Niet enkel mooi maar ook krachtig

Naast een kickass-design is de webshop ook een krachtige management tool voor de klant. Automatisering en opvolging van bestellingen, een integratie met hun bestaande stockbeheer programma, een veilig betaalsysteem via Ingenico en levering via bpost en PostNL, zijn slechts enkele features die ons custom-made systeem voorziet. Bovendien is elk product en elke letter op de website beheerbaar. We maakten alles op maat van de klant, met oog op prestaties en mogelijke uitbreiding. Een webshop groeit namelijk voortdurend en moet steeds up to date blijven met de laatste technologieën.

Community en webshop, hand in hand

De social media kanalen en de webshop gaan hand in hand. Door gebruik te maken van product placement in de life style posts op Instagram en Facebook, maken volgers op een indirecte manier kennis met bepaalde producten. Ze krijgen meteen een link naar de juiste productdetailpagina en kunnen meteen bestellen als ze verliefd worden op een bepaald product.

Bekijk hun instagram hier
Bekijk hun facebook hier
mkiha

Mijn Kind is Het Allerliefste, meer dan gewoon een webshop

Onze klant zocht een manier om zijn producten aan de man te brengen. Door uitgebreide analyse, de uitwerking van een duidelijke branding en een goede samenwerking tussen social media en de webshop, beschikken ze nu over een sterk merk. Je gaat dus nog van hen horen!

Vond je deze case interessant?
Dan vind je vast en zeker deze cases ook de moeite!

Think Tomorrow. Digital Marketing Agency
© 2018 Made with ♡ in Herentals.