Dat Twitter een vluchtig medium is, weten we al langer. Maar tijden veranderen en Twitter wordt steeds op een snellere manier gebruikt. Zo werd vandaag nog maar eens bewezen.

Telefoon is de snelle manier van communiceren maar wat als de persoon in kwestie niet bereikbaar is? Een voicemail wordt steeds minder en minder gebruikt. En als die er wel is, wordt er dan wel naar geluisterd?

"Maar je ziet tic en gemist gesprek?" Klopt. Maar als je je telefoon niet hoort, ga je ook niet altijd kijken of iemand heeft gebeld.

Om een lang verhaal kort te maken. Een tweet naar mijn contactpersoon met de vraag om mij te bellen, was de snelste manier om hem aan de lijn te krijgen. Twitter is officieel sneller om iemand te bereiken.

Het is niet de eerste keer dat ik dit aan de lijve ondervind. Het gebeurt wel meer, zeker in onze sector, dat Twitter een evengoede communcatie is dan de andere mediakanalen.

Zie maar naar helpdesks die sneller en efficiënter kunnen zijn dan telefooncentrales. Lang leve Twitter.

Met dank aan @JanVandervee.