Er zijn voor- en tegenstanders van de nieuwe Facebook lay-out, maar over 1 ding zijn ze het eens: het nieuwe profiel biedt enkele creatieve mogelijkheden. Dat wist ook drank onderneming Schweppes, die vorige week de app 'Profile Yourself' introduceerde.

Met de applicatie, die je terugvindt op de fanpagina van Schweppes, is het mogelijk om een volledige foto via meerdere vensters te tonen op je profiel. De foto wordt verdeeld over de verschillende foto's die voorvertoond worden.

Het idee komt nog altijd oorspronkelijk van de franse kunstenaar Alexandre Oudin. Maar Schweppes goot het in een eenvoudige toepassing en lokt daarmee ontzettend veel fans naar hun pagina.

De aanpasbare applicaties vormen een ware marketingtrend op het web. Elf-Yourself behoorde in 2006 tot een van de eersten. Vorig jaar lanceerde automerk KIA de Kiager, waarmee je jezelf kon verouderen en ook BNP Paribas bedacht onlangs Pensionbook, een leuke applicatie die je Facebookprofiel toont wanneer je op pensioen bent.