Zonet keek ik naar Volt op één en het ging op privacy op het net. Is Big Brother watching us?

Clo Willaerts (@bnox) was te gast: "Al onze online activiteiten laten een digitaal spoor na". We moeten rekening houden met wat er op het net achtergelaten wordt. En ook uw bedrijf/merk moet hier rekening mee houden. Alleen komt dit van meerdere kanten. Niet alleen wat u doet, zoals bij de meeste mensen, maar ook wat anderen zeggen, schrijven en posten over uw merk laat een digitaal spoor na.

Wat nu? Wachten op de Europese overheid om wetten op te stellen? No way. Wachten tot Facebook en de anderen luisteren naar diegenen die roepen om privacy op het net? Zij worden jammer genoeg niet gehoord door het populairste sociale netwerk ter wereld.

Wat dan wel? Neem zelf de touwtjes in handen. Activeer uw online communicatie en ga aan de slag.

Moeten we bang zijn van het internet?

Neen, want als je bang zou zijn, had je ook nooit ondernemer geweest. Ondernemen wil zeggen naar buiten komen, want tenslotte wil je je producten verkopen. En net zoals we al duizenden jaren communiceren via allerhande media, communiceren we vandaag ook via internet. Online is een vrij recente medium, maar het blijft medium. Eén van de manier om een boodschap over te brengen.

Hoe doe je dat dan?

Doen is een eerste stap. Nog al te vaak hoor ik dat velen de stap niet durven zetten om naast een statische website een stapje verder te gaan in online communicatie. Ik ben een trotse 30'er maar toch al meer dan 10 jaar bezig met social communication. En steeds weer blijkt dit een enorme meerwaarde om online een stap verder te zetten dan enkel een statische website.

Ook benieuwd?