Elke dag worden we geconfronteerd met duizenden boodschappen. In Amerika hebben reeds 2 miljoen mensen zich opgegeven voor de 'Do Not Call'-lijst, zij die geen telefonische verkoopspraatjes willen. En wees nu eerlijk, tv-reclame zappen we allemaal weg. Hoe lees jij de reclameblaadjes? Ook boven de vuilbak?

Het resultaat: de respons wordt steeds minder en minder. Laten we eerlijk zijn. De meeste marketing... sucks!

Pas op. Ik ben fier een marketeer te zijn. Mijn overtuiging om bedrijven te leiden naar betere klantenbehoeften, betere producten en diensten en een grotere tevredenheid van klanten en werknemers, is er niet kleiner op geworden.

Kijk. Klanten zitten niet op campagnes te wachten. Ze zijn op zoek naar oplossingen en nu moeten ze zitten wachten... Er zijn studies die zeggen dat klanten 2/3 van het onderzoek hebben gedaan alvorens ze actief op zoek gaan naar een verkoper.

Wat voor nut heeft het dan om emailcampagnes te sturen met een veel te lage openingsratio? En waarom dan op elke website een banner gaan plaatsen waar toch niet op geklikt wordt? Dus de vraag is: "Hoe kan ik meten of mijn marketing sucks?"

Het verschil tussen traditionele en nieuwe (outbound en inbound) marketing wordt heel mooi uitgelegd in deze infographic.