sociaal

Over de voordelen van social media moeten we het even niet meer hebben. Er wordt bijna letterlijk mee om de oren geslagen in kranten, tijdschriften en op blogs. Toch vergeten bedrijven soms dat social media ook een middel is om meer bezoekers naar hun website te trekken en daar conversies te genereren. Of omgekeerd; dat bezoekers (vaak eenmalig) op de website terechtkomen, maar het net daar de moment is om hen aan te trekken naar een social media pagina om een langere termijn-band op te bouwen.

Daarom geven we graag enkele tips om je website sociaal te maken en social media vriendelijk.

1. Geef je site de juiste voeding

Om een website 'levend' te houden heeft het voeding nodig. Een website raakt al snel gedateerd wanneer er geen recente content op geplaatst wordt. Zorg voor een gedeelte waar bezoekers het laatste nieuws van je bedrijf kunnen lezen, dit kan d.m.v. een blog, een pagina waar je je laatste nieuwsbrief toont, artikels of een twitterfeed.

2. Voeg social media buttons toe en maak content op je website deelbaar

Je wilt natuurlijk dat de content van je website gelezen wordt door een zo groot mogelijk publiek. Maak daarom de inhoud van je website deelbaar d.m.v. social media buttons. Zo biedt je bezoekers de mogelijkheid aan om eenvoudig jouw verhaal te delen en verspreiden. Verder trek je nieuwe bezoekers aan, altijd handig toch?

3. Integreer de sociale netwerken waarop je bedrijf actief is

Heb je als bedrijf een Facebookpagina? Voeg dan een Facebook Like Box toe. Zit je op Twitter? Integreer je Twitterfeed op je website. Heb je een Youtube-account? Embed je video's die interessant zijn voor de bezoekers. Ook via Slideshare kun je eenvoudig je presentaties tonen.

Natuurlijk moet je niet op alle sociale netwerken actief zijn, ook een corporate blog is niet voor elk bedrijf interessant. Het gaat om een juiste afweging. Extra pluspunt, social media (en bovenstaande tips) zijn positief voor SEO. Meer daarover lees je hier.